Cekodok Pisang Yang Mudah dan Sedap

By Aisyah Rahim at Wednesday, August 05, 2015
Assalamualaikum w.b.t

Haaa sejak kebelakangan ni teringin lak nak makan cekodok pisang. Sedap kan. Dah nama cekodok pisang confirmlah sedap yang oii.

Dah teringin tu apalagi gunalah encik Google untuk search resepi cekodoh pisang mudah dan simple lagi sedap. Haha

Google punya google last-last jumpa yang bahannya tak perlu banyak dan senang sekali. Tapi lupa pulak source tu dari blog mana. Tapi meh sini aku share resepi yang mudah lagi simple tu.

So...

Bahan-bahannya adalah:

Pisang Gambar ihsan dari encik google

Planta

Tepung gandum

Soda bikarbonat

Masukkan tepung gandum sikit sikit

Masukkan garam. No gula sebab elakkan kencing manis


Gorenglah besar mana yang uoll suka



Cekodok Pisang Cinta
Tadaaa siap! Senang je kan. Lenyek-lenyek je pisang tu dan gaul semua bahan sampai sebati. Lepas ni korang pun boleh cuba kalau tak pernah buat lagi. Haha. Kenapa namanya cekodong pisang cinta? Sebab aku buat khas untuk suami dan anak aku yang penuh dengan cinta. Gituuuu.

Masa ni first time aku buat cekodok pisang ni. Rupa-rupanya senang sangat. Terus cam hubby aku pun request lagi.

Harini bawa bekal cekodok pisang lagi. Hihihi

Itulah kisah kalau aku rajin. Rajin menggoogle plus rajin cari bahan plus rajin membuat. Kalau kerajinan tu langsung tak ada, non hado lah cekodok pisang ni walaupun senang. Muwahahaha

Okay tu je.. Daaaa



0 suka menconteng =):

 

Aisya Rahim Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare